Qual e o seu maior ego? What is your biggest ego?

celiaaula.png

Foto by Marcio Barreto

(for English scroll down)

——————————————————————————————————————————————-

Qual e o seu maior ego? Pensei, pensei, mas  nada me veio a mente como resposta.

Seu corpo – a voz falou.

Fez todo sentido.

Acho que 100 em cada 100 pessoas durante sua vida ja tiveram alguma questao sobre seu corpo.  As vezes nao gostamos de partes dele. Queremos a perfeicao de um nariz arrebitado ou ate uma perna mais alongada. E muitas outras vezes queremos o tal abdomen perfeito, o peso ideal para entrar naquela calca incrivel.

A industria da beleza e farmaucetica sabem  muito bem disso, desse nosso ego e exploram o assunto com maestria e   muito lucro. Quem nunca aqui gastou com produtos para tornar o seu corpo mais bonito? E veja bem quando penso no conceito de bonito aqui, nao e aquele conceito  que se limita a estar entre o cuidado natural e organico com seu corpo. E aquela ideia de que a pessoa vai passar fome para entrar naquele vestido da festa ou usar aquela quimica no cabelo para ficar do jeito que ele naturalmente nao e. Para a industria e midia em geral quanto mais insatisfacao ela gerar em voce em relacao ao corpo que  tem , com certeza mais lucro ela tera.

Veja bem, nao sou contra as pessoas buscarem um corpo saudavel, mas que a caminho dele se entenda o seu biotipo e genetica para que esse corpo saudavel seja alcancado respeitando-se a sua constituicao.

Mas nem tudo esta perdido. Existe hoje no mercado algumas marcas que estao propondo uma nova ideia, a de que tudo bem  voce pode ser do jeito que voce e, ou em outras palavras, ter o corpo que voce tem. A gente ate poderia dizer amem a essa nova tendencia, mas a verdade e que o consumidor esta ficando cada vez mais consciente e algumas  pessoas ja estao imunes as fotos de revistas e midias sociais. Essa nova consciencia criou um mercado que nao quer ser mais manipulado, mas sim quer criar tendencias,  demandas. Certas empresas ja percebendo esse movimento, adiantaram-se criando uma imagem que preconiza a aceitacao de diferentes corpos, diferentes cabelos, peles. O mundo esta mudando, na verdade sempre esteve, kkkkkk. Mas o consumidor esta ganhando mais voz e forca e ditando mais oque quer, ao inves de engolir o que e dado.

E o Yoga? E o ego? Onde ficam nisso? Eles sao o ponto de partida desta nova caminhada. Quem realmente abre-se para a pratica e mergulha dentro de si, cada vez mais fica pronto, apto a se acolher melhor, a se compreender melhor.  Sabe o que quer, ao inves de ser deixado levar pelas propagandas e posts.

Cuide do seu corpo como sua casa. Seu templo ao divino. A mesma pessoa que me fez essa a pergunta sobre o ego, tambem me contou. Disse me que o corpo nos foi dado assim sem nenhum preco, sem nada a pagar. Essa maquina maravilhosa, perfeita que carregamos 24 horas por dia e incrivel que merece uma atencao saudavel, sadia.

OM

Cris Shukla

————————————————————————————————————————————————–

What is your biggest ego? I thought, I thought, but nothing came to mind in response.

Your body, his voice spoke.

It made all sense.

I think 100 out of 100 people in their lives have already had a question about their bodies. Sometimes we do not like some parts of it. We want the perfection of a snub nose or a more elongated leg. And other times we want the perfect abdomen, the ideal weight to enter in that incredible jeans.

The beauty and pharma industry fully aware of this, of our ego, explores the subject with mastery and much profit. Who has never here spent on products to make your body more beautiful? And you see when I think of the concept of beauty here, it is not that concept that is limited to being between natural and organic care with your body. It is more like that idea that the person will go hungry to get into that party dress or use that chemistry in the hair to get the look of a celebrity or a model. For industry and general media, the more dissatisfaction it generates in you and in your relation to your body, the more profit they will make.

You see, I’m not against people seeking a healthy body, but for that their biotype and genetics have to be taken into account in order to get  this healthy body .

But not everything is lost. There are some brands on the market today that are proposing a new idea – that it’s okay to be the way you are, or in other words, to have the body that you have. We could even say “amen” to this new trend, but the truth is that the consumer is getting more and more aware and some people are already immune to the photos of magazines and social media. This new consciousness created a market that does not want to be manipulated anymore, but rather wants to create a trend, a demand. Certain companies already noticing this movement, went ahead creating an image that accepts different bodies, different hair, skins. The world is changing, in fact it has always been, kkkkkk. But the consumer is gaining more voice and strength and dictating more what he wants instead of swallowing what is given.

But what about Yoga? And the ego?  They are the starting point of this new journey. People who really open up to the practice, who really dig deeper inside themselves are ready to accept themselves better, to understand themselves better. You know what you want, rather than being carried away by advertisements and posts.

Take care of your body as your home. Your temple to the divine. The same person who asked me the question about the ego, also told me. He told me that the body was given to us just like that, at no price, with nothing to pay. This wonderful, perfect machine that we carry 24 hours a day is incredible and deserves a healthy and a caring attention.

Om

Cris Shukla

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s